We kunnen gaan pakken!

Joepie! We mogen!

Altijd het hoogtepunt van het scoutingjaar: op kamp gaan. In dit bijzondere jaar waarin we heel veel leuke en bijzondere scoutingactiviteiten aan onze neus voorbij zagen gaan zijn we heel blij dat onze welpen van de Shanti Horde en de Dahinda Horde heerlijk op kamp kunnen gaan. Net als de amfibieën, landverkenners en luchtverkenners die gewoon weer hun eigen kampterrein gaan inrichten en een een weekje lekker buiten in de natuur in de tent slapen en allemaal leuke avonturen gaan beleven. Ook de orca’s en zeeverkenners trekken er met hun vletten op uit en zetten hun tenten op een eiland in de Kagerplassen.

Het definitieve akkoord kwam laat, maar we zijn er klaar voor. De plannen voor de kampen lagen al klaar en kunnen we nu uitrollen. Natuurlijk moet er rekening gehouden worden met coronaregelgeving en natuurlijk is er aandacht voor extra hygiëne en een extra gezondheidscheck. Gelukkig zijn de kinderen veel buiten, dus voldoende ventilatie. De 1,5 meter afstand is met name voor de kampleiding iets om rekening mee te houden.

Deze weken wordt per speltak een ouder-kampinformatie-avond gehouden waarin de plannen worden verteld. De inschrijvingen stromen binnen, want haast is geboden. We gaan namelijk over drie weken al op kamp en we hebben er zin in!