Rimboe Horde is Dahinda Horde geworden!

Nadat de welpen Rimboe Horde na de zomer de sprong hebben genomen om waterwelpen te worden is nu ook hun nieuwe naam bekend. De welpen Rimboe Horde gaan vanaf nu verder als

Waterwelpen Dahinda Horde

Dahinda is in 2019 ter gelegenheid van 100 jaar welpen in Nederland in de Jungle komen wonen waarin alle welpen het Scoutingspel spelen. Onze waterwelpen hebben nu hun naam verbonden aan deze brulkikker die ook echt helemaal past bij deze stoere jongens en meisjes. Dahinda houdt namelijk van avontuur en is soms een beetje ongehoorzaam. Ze is nergens bang voor, behalve voor Shere Khan. Net als de andere kikkers kwaakt Dahinda er luidruchtig op los, behalve als er gevaar is. Vriendschap is erg belangrijk voor Dahinda.

Deze welpen blijven gewoon elke zaterdag met elkaar het Scoutingspel spelen zoals ze dat kennen en zullen veel van hun avonturen zich afspelen rond de Talaab Poel waar ze kennismaken met het leven op, rond en onder water. Ze dragen gewoon de herkenbare groene scoutfit en krijgen alleen het welpenlogo met een blauw randje. Er verandert niets voor de keuze na de welpenleeftijd. Waterwelpen kunnen hele goede landverkenners, luchtverkenners of amfibieën worden, als ze niet kiezen voor de orca’s.

We zijn heel blij verrast over het enthousiasme waarmee de leiding en de welpen de sprong gemaakt hebben. Kom vooral eens kijken in het lokaal van deze waterwelpen. Er wordt hard gewerkt om het helemaal in de sfeer rond de Talaab Poel te brengen.