Wie gaat er mee naar de Wereld Jamboree 2011 in Zweden?

Het is eindelijke zover vanaf nu kan iedereen zich aanmelden voor de Wereld Jamboree 2011 in Zweden! De Wereld Jamboree is het grootste Scoutingevenement ter wereld en wordt eens in de vier jaar georganiseerd. Tijdens de Wereld Jamboree beleven duizenden Scouts van verschillende nationaliteiten gezamenlijk avonturen, leggen ze internationale contacten, maken ze vrienden voor het leven en ontdekken ze nieuwe culturen. Elke scout heeft maar één kans in zijn leven om als jeugddeelnemer deel te nemen aan een Wereld Jamboree. Ook jij kan naar dit unieke evenement komen!

Als Nederlandse jeugddeelnemer maak je intensief kennis met elkaar door middel van drie troepweekenden, een groot weekend en andere activiteiten. Met deze activiteiten zorgt het Nederlands contingent ervoor dat je de andere deelnemers goed leert kennen, wegwijs wordt in het thema van de Wereld Jamboree en voldoende tijd en mogelijkheden hebt om het deelnemersgeld bij elkaar te sparen.

De 22e Wereld Jamboree in Zweden wordt een bijzonder spektakel. Er worden meer dan 30.000 deelnemers verwacht, die allemaal anderhalve week op een enorm groot kampterrein in Rinkaby, Zuid-Zweden zullen blijven.

Wat ga je allemaal doen?
Er zijn verschillende soorten activiteiten, evenementen en programma’s waar je aan kunt deelnemen. Op de Jamboree wordt het programma volledig verzorgd door de Zweedse organisatie en begeleid door medewerkers uit allemaal verschillende landen: het Internationaal Service Team.

Subkamp
Het subkamp is het gebied waar jouw troep samen met verschillende andere troepen het kamp zullen opslaan. Hier vindt het alledaagse leven op de Jamboree plaats: koken, eten, slapen enz. Elk subkamp zal plekken hebben waar je nieuwe mensen kunt ontmoeten en waar je met jouw vrienden gezellige activiteiten kunt ondernemen. Het leven op het subkamp maakt het mogelijk om je eigen Jamboree vorm te geven!

Activiteiten
Daarnaast zijn er honderden activiteiten waaruit je zelf kan kiezen. Al deze programma’s zijn gezellig, modern, actief, spannend of uitdagend. Alle activiteiten zijn er op gericht om jou de echte scoutingervaring mee te geven. Ook zijn er drie ongelooflijke evenementen die je als scout zult meemaken: voor het grote podium zullen alle Scouts bij elkaar zijn voor de openingsceremonie, de sluiting en een enorm evenement in het midden van de Jamboree. Naast deze activiteiten zijn er genoeg mogelijkheden om je vrije tijd in te delen. Er zijn voorstellingen, cafés, eettentjes, plekken voor rust en religie en nog veel meer zaken die door iedereen op de Jamboree bezocht kunnen worden.

Extra informatie
Meer informatie is te vinden op wj2011.scouting.nl