21 januari open dag in Hellevoetsluis

Scouting Hellevoetsluis geeft zo’n 200 Hellevoetse kinderen een superleuke vrijetijdsbesteding. Bij scouting komen kinderen, jongeren en volwassenen op een leuke actieve en uitdagende manier bij elkaar. Ze hebben veel plezier en leren samen te werken en respect te hebben voor de ander en de natuur. Zo ontwikkelen de kinderen en jongeren zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen ze de ruimte om te ontdekken en te leren.

We hebben op dit moment ruimte om nog meer kinderen kennis te laten maken met het scoutingspel. Daarom organiseren we op 21 januari een open dag.

Scouting Hellevoetsluis heeft land- water- en luchtscouts en is met bijna 200 jeugdleden één van de grootste scoutinggroepen van Nederland.

• Scouting kan al vanaf 5 jaar.
  • Je zit in leeftijdsgroepen bij kinderen van je eigen leeftijd.
  • Jongens en meisjes zitten bij de meeste speltakken gemengd, behalve de welpen van de Florakring, dat zijn alleen meisjes.
  • Er is voor elke speltak ervaren én enthousiaste leiding.
  • Bij scouting zijn we heel veel buiten actief.
  • In het historische Fort Haerlem heeft elke speltak een eigen lokaal.
  • Elke zaterdag is er een opkomst.