Feest voor Welpen, Esta’s en Kabouters

De Welpen, Esta’s en Kabouters van Scouting Hellevoetsluis trokken afgelopen zaterdag naar de Punt bij Ouddorp. Daar speelden ze met Scouts van andere groepen van Voorne-Putten en Goeree-Overflakkee  het regiospel.

{gallery}10regiospel{/gallery}

Het thema? Feest natuurlijk! Scouting Nederland bestaat 100 jaar en dat wordt het hele jaar door gevierd. De dag begon goed want er was gebak voor iedereen, want wie jarige is trakteert.  Tijdens een regiospel leren de kinderen samen te spelen met kinderen die ze niet kennen door ze gemengd in groepjes in te delen. Best even wennen, maar die verlegenheid was al heel snel voorbij. Elk spelletje had een feestdag als thema. Zo moesten bijvoorbeeld paashazen zaklopen om eieren te verzamelen, er werd geracet in kruiwagens, was er een Valentijnsspel en werden in estafette  bloemen geplant voor St. Joris. Het weer was goed dus er werd naar hartenlust geravot en genoten van de zon. Tijdens de afsluiting werd de dag afgesloten met een dansje.

Het Scoutingseizoen loopt af als de schoolvakantie begint, de Welpen, Esta’s en Kabouters hebben dan nog één ding te doen. Midden in de zomervakantie gaan ze naar Roermond voor een nieuw avontuur. Ze nemen daar deel aan de Jubjam, de Jubileum Jamboree . waar niet alleen Scouts uit Nederland maar ook uit het buitenland aan deelnemen. Zo’n vijftienduizend Scouts in totaal. We zijn benieuwd!