Beversoud

De Bevers komen iedere zaterdag bij elkaar om te spelen, te knutselen, te kleien en nog veel meer!

Bij de Bevers spelen jongens en meisjes samen in Hotsjietonia. Het fantasieverhaal dat daar gespeeld wordt, met figuren als Lange Doener, Pompedomp en Frederik Scheuremaar, sluit heel goed aan bij de leeftijdsfase waarin de kinderen zijn. Het verhaal biedt vele mogelijkheden om alle ontwikkelingsgebieden aan de orde te laten komen.

Langedoener is een oude man die in een oud huis woont waarin verschillende kamers zijn:

•  een kamer om te spelen
  •  een kamer voor de planten
  •  een kamer om te knutselen
  •  een kamer om in uit te rusten
Langedoener nodigt kinderen uit om in zijn huis te komen spelen onder leiding van Lappezak, Scheuremaar, Pompedomp en Langedoener zelf. Er leven ook dieren in het huis van Langedoener. De wereld waarin zij leven heet Hotsjietonia.

We gaan met de Bevers niet op kamp vanwege de leeftijd van de kinderen, maar in plaats daarvan gaan we een dagje uit (bijv. naar de dierentuin), of een nachtje logeren op het fort.

Het uniform van de Bevers is een rode sweater met het Langedoener embleem erop. U kunt deze sweater kopen in de Scoutshop, of u koopt zelf een rode sweater (wel even op de juiste kleur letten) en u laat het Bever logo er door ons opdrukken.

U vindt de Bevers op de eerste verdieping van het fort ‘Haerlem’, linksaf de eerste deur.

Onze opkomsttijd is zaterdag van 10:00 tot 12:00 uur. Als je zorgt dat je er op tijd bent dan kunnen we op tijd beginnen, doe je mee?