Bijna Jota!

De afgelopen weken oefenden de welpen en bevers de ijverig met zenden & ontvangen om strakjes tijdens Jota gezellig te kletsen met andere jonge scouts in Nederland. Zo bouwden ze een mooi Jota-hart van lego volgens aanwijzingen die ze over de radio gaven en kregen.

En dat zijn niet de enige voorbereidingen. Onze zendamateurs Arno en Lennard hebben uitgelegd hoe dat werkt werkt met radiogolven rond de aarde en leerden de bevers en welpen (en hun leiding) allemaal nieuwe begrippen. En bij die uitleg keek je je ogen uit … zendkasten, microfoons, beeldschermen en satalietschotels stonden al helemaal opgesteld om strakjes te zorgen dat er ook echt verbinding gemaakt gaat worden met andere scoutinggroepen in het land en misschien zelfs wel over de landgrenzen heen. Zo doen veel zendamateurs in de hele wereld enthousiast mee tijdens het JOTA-weekend. Vorig jaar kregen ze zelfs contact met zenders in Brazilië!

Bijzonder dit jaar wordt dat er ook vanaf de molen De Hoop gezonden kan worden, gaaf hoor!

• We kijken er naar uit om tijdens de Jamboree On The Air 2021 weer met heel veel anders scouts te kletsen over de radio …
  • We kijken er naar uit om tijdens JOTA 2021 weer allemaal leuke speurtochten te lopen.
  • We kijken er naar uit om tijdens JOTA 2021 weer een leuke soldeerklus te krijgen
  • We kijken er naar uit om tijdens JOTA 2021 weer een nachtje te blijven slapen
  • We kijken er naar uit om tijdens JOTA 2021 ons weer te laten verrassen

We kijken er gewoon naar uit en hebben er zin in!