De kampen weer veilig thuis

Op kamp gaan is absoluut het hoogtepunt van het jaar. Afgelopen zaterdag zijn alle kampen weer veilig thuis gekomen na een fantastische tijd. Het is indrukwekkend wat er allemaal georganiseerd is.

De welpen Voornse Trekkers Horde beten natuurlijk al de spits af in de meivakantie met een kamp waar het alleen maar feest was. Vervolgens gingen de bevers – dat doen ze anders nooit – op beverkamp in Rotterdam en het was geweldig. De welpen Shanti Horde stapten aan boord van de Wammes en de Rammus en werden door de wilde vaart naar hun kamp gevaren in Stellendam voor een piratenkamp. De welpen Rimboe Horde hebben tegenslagen overwonnen en met een verdubbeling van het aantal aangemelde welpen de piratenschat gezocht en gevonden vanuit ons eigen fort. De amfibieën en luchtverkenners gingen samen op kamp naar Emmeloord waar ze moesten uitzoeken ‘Wie de mol is?’, dat zat goed in elkaar. De orca’s brachten hun boten helemaal naar de Rottemeren bij Bleiswijk, waar ze avontuurlijke reizen door de tijd hebben gemaakt. De landverkenners hadden misschien wel het mooiste plekje gevonden in Ommen aan de Vecht waar ze op zoek moesten naar de dader in hun eigen X-files. Het verst weg gingen de rowan/sherpa’s. Zij gingen met de rugzak op de rug in de trein naar Oostenrijk en hebben niet alleen leren improviseren, maar ook hun eigen mysteries opgelost.

Aardig om te vermelden dat voor de kampen een hotsjietoniaboot is gebouwd, flessenpost is bezorgd, vlaggen en dassen zijn gemaakt, eigen geld gedrukt, houten muntjes geslagen, filmpjes gemaakt, speurtochten uitgelopen en …. ach heel veel meer.

Het is ook fijn dat ouders willen helpen. Er zijn heel wat extra ritjes gemaakt voor hun kinderen. We hebben op verschillende manieren sponsoringen gekregen voor onze kampen. Zo heeft Voorne Gas geen factuur gegeven voor de gasflessen waarmee op kamp gekookt is.

Allemaal enorm bedankt!

Alleen de zeeverkenners en wilde vaart hebben hun kamp nog te goed. Zij gaan in augustus naar Nawaka in Zeewolde, het Nationaal Water Kamp, een 4-jaarlijks waterkamp waar ruim 3.000 waterscouts elkaar treffen. Dat wordt zeker ook memorabel.