Een schoon clubhuis is belangrijk

Het fort wordt als Scouting clubhuis intensief gebruikt door leden van Scouting Hellevoetsluis. Aan het einde van zo’n dag wordt het fort schoon gemaakt door een speltak. Het is uiteraard niet mogelijk om dan het hele fort grondig onder handen te nemen. Gangen, hallen en trappen worden geveegd en de toiletten worden schoon gemaakt. Een schoon fort is natuurlijk belangrijk voor het welzijn van de kinderen en van het kader van onze groep.

Als bestuur willen we ervoor te zorgen dat tweemaal per jaar kinderen en kader in een extra schoon fort kunnen starten met Scouting. Hiervoor organiseren wij schoonmaakdagen. Eenmaal op de zaterdag voor de eerste opkomst in het nieuwe jaar en eenmaal bij het begin van het nieuwe scouting seizoen na de zomervakantie. Op de eerste zaterdag van het nieuwe jaar ruimen we ook gelijk met het kader het nodige aan overbodig materiaal op. Om bij het schoonmaken het kader te ontlasten willen we vragen of ouders bij deze schoonmaakactie willen helpen.

De eerste schoonmaakactie is op zaterdag 3 januari 2009.
De tweede is op woensdagavond 26 augustus 2009 om 19:00 uur.
Voor 2010 is de eerste schoonmaakdag op zaterdag 2 januari 2010.

Uiteraard wordt er voor koffie, thee en een koekje gezorgd. Wilt u ook een schoon clubhuis voor uw kind en kunt u komen helpen? Wij horen het graag en u ontvangt dan nadere informatie over tijdstip en andere zaken. U kunt zich aanmelden bij Bram Kap die de schoonmaak organiseert.