Hier PA1ABC/J Scouting Hellevoetsluis…..over

Afgelopen vrijdagavond was het weer zover; het officiële startsein voor de Jota/Joti werd gegeven! Deze Jamboree on the Air (Jota) en Jamboree on the internet (Joti) word elk jaar in het derde weekend van oktober gehouden, en tijdens dit weekend kunnen scouts van over de hele wereld contact met elkaar maken. Een bijzondere gebeurtenis, en natuurlijk deden ook de scouts van Scouting Hellevoetsluis dit jaar weer mee!

{gallery}08jota{/gallery}

“Hier is Pappa Alfa 1 Alfa Bravo Charlie strook Jota Scouting Hellevoetsluis, over!” Onder begeleiding van de zogenaamde ‘zendamateurs’ konden de aanwezige scouts in Fort Haerlem  via de radio contact zoeken met andere scouts en met elkaar praten. Sommigen wat verlegen, anderen hielden hele verhalen; bijzonder was het in elk geval. Er werd namelijk niet alleen gesproken met andere scouts uit Nederland, maar ook met mensen uit onder andere Finland en Italie! Ook op de speciaal opgezette IRC-kanalen werd flink rondgesurfd, want via internet chatten met scouts uit bijvoorbeeld Spanje, Zweden of  Roemenië is natuurlijk supertof! Het was dan ook niet zo gek dat het zenden en chatten de hele nacht doorging; met  ruim 500.000 andere deelnemers valt behoorlijk wat te bespreken! Geslapen werd er dus weinig, maar toen de scouts de volgende dag meededen aan het speciale ‘postenspel’ was daar niets van te merken. Vrolijk en actief liepen zij in groepjes de door de leiding uitgezette route, en speelden zij bij de posten leuke en typische scoutingspelletjes. Zo moesten zij bij een post vlagseinen naar elkaar en konden ze in het clubhuis de speciale Jota/Joti bouwkit in elkaar solderen. Een weekend vol plezier, gezelligheid, nieuwe contacten en weinig slaap; de Jota/Joti was weer geslaagd!

Wil jij ook nieuwe vriendschappen opdoen, meedoen met leuke activiteiten en natuurlijk heel veel plezier maken? En ben jij 5 jaar of ouder? Kom dan een keertje kijken! Je bent welkom op elke zaterdagochtend tussen 10 en 12 uur op Fort Haerlem!