Explorers bieden hulp tijdens marathon Rotterdam

“Tot 811 sponzen ben ik gekomen, daarna raakte ik de tel kwijt!”, aldus Sam. Samen met andere rowans van Scouting Hellevoetsluis (explorerleeftijd 14-18 jaar) en de scoutinggroepen St. Patrick uit Rotterdam en de Hartelgroep uit Spijkenisse was hij op 12 april aanwezig in Rotterdam om daar de verhitte marathonrenners van de nodige verkoeling te voorzien.

Dat was hard nodig, zo bleek uit …

de reacties van de renners die voorbij kwamen. De natte sponzen werden gretig in ontvangst genomen, uitgeknepen en/of uitgezogen en weer weggegooid, waarna zij de resterende 20 kilometers weer met frisse (tegen)zin tegemoet gingen. Aan de rowans de taak zo’n 15.000 renners op deze manier een steuntje in de rug te geven en vervolgens de rommel weer op te ruimen. Geen geringe klus, maar zulk dankbaar (vrijwilligers)werk kan alleen maar met veel plezier en goed gevolg worden afgerond.

Ben jij tussen de 14 en 18 jaar en wil je weten wat de explorers van Scouting Hellevoetsluis allemaal nog meer doen? Kom dan eens bij ons langs en doe met ons mee! Bezoek ons op zaterdagochtend tussen 10 en 12 uur op Fort Haerlem in de Vesting of stuur een e-mail naar explorers@scoutinghellevoetsluis.nl