Hoe zit het ook alweer?

Scouting Hellevoetsluis is een vrijwilligersorganisatie en alle leiding zijn dus vrijwilligers. Ze proberen elke week een zo gevarieerd mogelijk programma te maken, waarbij de kinderen leuke en actieve dingen gaan doen. De jongste speltakken komen 2 uurtjes bij elkaar, maar vanaf scoutsleeftijd komen sommigen 3 tot 4 uur bij elkaar. Daar gaan de nodige voorbereidende uren aan vooraf.

Scouting is vooral: doen!

Dat betekent soms dat de tijd vergeten wordt en het programma wat uitloopt. Ook wordt geprobeerd taken te verdelen die na de opkomst nog gedaan moeten worden, zoals corvee.

Al met al is scouting, naarmate de scouts wat ouder worden en meer verantwoordelijkheid krijgen, meer een vereniging waar de sluitingstijden kunnen verschuiven. Daarom spreken we met ouders/verzorgers vanaf de scoutsleeftijd (vanaf groep 7) wat zaken anders af, bijvoorbeeld:

• de scout kan soms al zelfstandig naar de opkomsten toe komen;
  • als de scout echt op tijd (of zelfs eerder) weg moet, meld dit dan even;
  • scouts gaan nooit weg zonder dit aan de leiding te melden;
  • houd er rekening mee dat het programma wel eens uit kan lopen of corvee gedaan moet worden.

We vertrouwen op begrip en we blijven graag in gesprek wanneer er onduidelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,

Leiding en bestuur van Scouting Hellevoetsluis