Indrukwekkend en hartverwarmend

4 Mei, kwart voor acht, een stoet met mensen loopt langzaam van de kerk naar het Oorlogsmonument in Nieuwenhoorn na een mooie Herdenkingsdienst. Circa dertig leden van Scouting Hellevoetsluis lopen vooraan in de stoet en een landverkenner en amfibie dragen de krans die Burgemeester Junius en haar echtgenoot later bij het monument zullen leggen. Het heldere geluid van de trompet dat het Taptoe-signaal speelt neemt het van de kerkklokken over en er volgen twee minuten stilte.

Al met al was het indrukwekkend en hartverwarmend dat er zoveel mensen aanwezig waren om stil te staan bij de slachtoffers van oorlogsgeweld. “Dat nooit weer”, klinkt in veel gedichten over oorlog door. Hartverwarmend ook dat veel leden – van bever tot aan explorers en veel kader – er bij waren.

Bedankt!