Jota-joti in Hellevoetsluis weer succesvol !

Natuurlijk gaat het bij jota-joti om contact maken met scouts. Maar bij Scouting Hellevoetsluis wordt er een compleet feest van gemaakt. Op zaterdag was er voor alle speltakken iets leuks opgezet. De bevers en welpen hadden een prachtig postenspel waar e-moticons verdiend konden worden. Allemaal helemaal in het teken van het thema ‘ show your e-motion’.

De scouts zijn uitgedaagd om wat verder weg op zoek te gaan naar posten, zij gingen op de fiets op stap in en rond Hellevoetsluis. Ook zijn er scouts andere scoutinggroepen gaan bezoeken en hebben door te ruilen weer bijzondere voorwerpen mee terug genomen … Wildevaart gingen het water op en maakten daar contact met …

Bij de sluiting op zondag om 12.00 uur werd duidelijk hoe ver het gelukt is met contact maken. De amfibieën hebben de meeste kilometers afgelegd: 13.807 km; de welpen hebben 3.870 km afgelegd en de zeeverkenners 1.853 km. Het verste is Fleur gekomen: tot in Argentinië 12.878 km met Caleb op een mooie tweede plaats op de 2 meter zender: Biddinghuizen (127 km).

De welpen van de Strandvogels uit Oostvoorne en Goedereede uit Stellendam deden op zaterdag gezellig mee en de zeeverkenners van Goedereede bleven gezellig slapen.