Kijkdagen en overzwemmen

Iedereen maakt het mee, overzwemmen naar een andere speltak, een spannend moment. Was je eerst de oudste, nu ben je ineens weer één van de jongste. Scouting Hellevoetsluis doet er alles aan om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen en iedereen tijdig en goed te informeren. Ook dit jaar zwemmen er weer meer dan 20 kinderen over naar een andere speltak, een heel geregel. Wie wil waar naartoe, hoeveel plekken zijn er in de speltak? Bijzonderheden? Anneke heeft er een hele klus aan. Toch is het haar ook dit jaar weer gelukt om iedereen in te delen bij de speltak waar je het liefst naartoe wilt, een groot compliment aan Anneke en leiding. Alle ouders natuurlijk bedankt voor het op tijd inleveren van de speltakwens.

Voor de meeste gaat het dan op 1 september gebeuren, overzwemmen naar een nieuwe speltak. Orca’s die naar de zeeverkenners gaan en zeeverkenners die naar de Wilde Vaart gaan, zwemmen later over in verband met de roei- zeil en wrikwedstrijden.

Door het overzwemmen ontstaat er bij speltakken weer plek voor nieuwe leden en raken andere speltakken vol. Wij zijn op zoek naar enthousiaste (partime) leiding en hebben weer plek voor nieuwe leden, vooral bij de jongere leeftijdsgroepen.