Koninginnedag 2008

Scouting is weer flink actief geweest tijdens Koninginnedag 2008 in Hellevoetsluis. Samen met de bewoners van de Vesting is weer voor veel kinderpret gezorgd. Om 10 uur werd Koninginnedag geopend door de burgemeester tijdens de aubade voor het gemeentehuis. Scouting verzorgt dit samen met Sempre Crescendo.

{gallery}08koninginnedag{/gallery}

De dag

Scouts van de Amfibieen en Zeeverkenners hesen de vlag. Daarna startten de activiteiten op het Fort Haerlem plein. Helaas regende het flink op dat moment. Gelukkig regende het niet lang en begon de zon te schijnen; het werd toen ook lekker druk!

Niet alleen Scouts maar ook andere kinderen konden zich uitleven met knikkerbak, wiebelplank, trekbiljart, spijker slaan, raadspel, magneetspel, bibberspiraal, schminken, stoepkrijten en lekker springen op het springkussen. De Roots Allstarts kwamen het spelletjesplein nog feestelijker maken met hun tromgeroffel.

De
modelbouw vereniging “Het Groote dok” zou ook present zijn met een waterbak en modelboten. Helaas is de waterbak in de nacht voor Konninginnedag vernield door vandalen. De schade kon niet meer gerepareerd worden en de bak moest afgebroken worden.

Medewerkers

Volgend jaar organiseren we weer een dag. Wil je meehelpen? Voor informatie en opgave kun je contact opnemen met
Ria Weerheim (Scouting) 0181–320976, of met Derreline Francisca (Roots) tel.06-49731513.