Orca’s werken aan insigne Samenleving

In het kader van het insigne ‘samenleving’ zijn de Orca’s vandaag op bezoek geweest bij Stichting Verdedigingswerken. Na een leuke rondleiding van een uur – waarbij ze ontzettend veel geleerd hebben over Fort Haerlem, het enorme kanon en de verschillende kazematten – waren er leuke opdrachten met best wel moeilijke vragen. Zo moesten de Orca’s een morsecode naar elkaar zenden, tellen hoeveel traptreden er in het fort zijn en uitleggen wat een polder is. Het leukste dat ze geleerd hebben is misschien wel dat ons fort eigenlijk helemaal geen fort is, maar een kazerne waar wel 350 soldaten sliepen!

Bram, bedankt voor de leuke rondleiding en Majel voor het maken van het spel. Dankzij jullie was het een superleuke eerste opkomst op het fort, na een zomer in Oosterland.