Overdansen!

Ieder jaar, in de eerste weken na de zomervakantie ‘zwemmen’ een aantal Scouts over naar een nieuwe speltak. Zij hebben dan de leeftijd bereikt, waarop ze de uitdaging aangaan om in een speltak waar ze weer zelfstandiger dan ze gewend waren, en met nieuwe uitdagingen het Scoutingspel spelen.

{gallery}08overzwemmen{/gallery}

Afgelopen zaterdag 20 september ‘zwom’ een flinke groep over. Het overzwemmen gebeurde in de vorm van een stoelendans waarbij de afvallers steeds door hun nieuwe speltak verwelkomd werden. De kinderen die overzwommen naar de orca’s (waterscouts) moesten voor de zekerheid vast een zwemvest om en kregen een touw toegeworpen waarmee zij naar de speltak werden gesleept.

Aanstaande week komen alle nieuwe kinderen die nog op de wachtlijst stonden. Deze is nu leeg en bij een aantal speltakken is nog plaats, dus lijkt Scouting jou ook wel wat? Kom dan op zaterdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur naar ons clubhuis Fort Haerlem (in de Vesting) en neem vast een kijkje op onze site: www.scoutinghellevoetsluis.nl