Scouting got talent!

Wat was het toch leuk; de laatste opkomst van dit jaar voor de scouts (groep 7 t/m 15 jaar) van Scouting Hellevoetsluis. Op zaterdagavond 15 december stonden zij namelijk paraat in hun mooiste outfits om samen te genieten van een heerlijk kerstmaal in Fort Haerlem! Maar scouting zou scouting niet zijn zonder een beetje uitdaging!

De scouts mochten daarom, verdeeld in groepjes, hun eigen eten verzorgen. Met de menukaart in de hand werden de scouts door Fort Haerlem geleidt, waar zij in elk lokaal een ander deel van het diner aantroffen. Het kon dus zomaar gebeuren dat er begonnen werd met het toetje en geëindigd met de amuses of het hoofdgerecht! Hoe dan ook, gesmikkeld en gesmuld werd er zeker! Tappas, barbecue, echte (fruit)cocktails en naar voorbeeld van de ‘masterchefles a la scouting’ zelfgemaakte trifle gingen er goed in. En terwijl de leiding mocht opruimen, stortten de scouts zich daarna met een ongekende energie op de spelletjes. Wat is er nou leuker dan in je mooie jurk dweilhockey spelen? Ouders van de kinderen mochten het laatste half uurtje ook meedoen. Zij werden, onder genot van een warm glaasje chocomelk of glühwein, door de scouts verrast met een zelfgeschreven kerstlied, in een heuse hip hop variant! Ook werden de winnaars van de wedstrijd voor de mooiste outfits bekend gemaakt. Een moeilijke beslissing, met zoveel modelkinderen! Maar duidelijk mag het zijn; scouts met gevoel voor mode, kooktalent en stemmen als nachtegaaltjes zijn er genoeg! Scouting got talent! Wederom een heel geslaagde en bijzondere opkomst; want naar scouting in nette kleding en zonder modder weer naar huis, kan immers alleen met kerst!

Nieuwsgierig geworden? Vanaf 12 januari 2013 zijn alle jeugdleden en vrijwilligers weer aanwezig in Fort Haerlem en bent u van harte welkom voor een rondleiding. Zin om mee te doen? Op 2 februari 2013 hebben we een open dag! Kijk voor meer informatie op www.scoutinghellevoetsluis.nl. Scouting Hellevoetsluis wenst iedereen prettige feestdagen en een uitdagend 2013!