Scouting tekent convenant met gemeente

Na zorgvuldig onderhandelen hebben Scouting Hellevoetsluis en de gemeente overeenstemming bereikt over de restauratie en herinrichting van Fort Haerlem, op 25 juni werden de handtekeningen gezet onder een convenant. "Het Fort" is aan een restauratie toe, daar waren de gemeente en haar bewoners het wel over eens. Maar hoe gaan we dat doen? Is er tijdelijk huisvesting nodig en wat als de restauratie is afgerond? Genoeg vragen waar bewoners en gemeente zorgvuldig over hebben overlegd, met als gezamenlijk doel: restauratie van het Fort en behoud van de activiteiten die er nu plaatsvinden.

{gallery}08convenant{/gallery}

Het convenant maakt de weg vrij voor de gemeente om de laatste stap te zetten voor het verkijgen van een forse subsidie van het rijk om de restauratie te bekostigen. Op woensdag ochtend hebben de bewoners van het Fort en burgemeester Kleijwegt het convenant ondertekend in het gemeentehuis. Namens Scouting Hellevoetsluis is het convenant ondertekend door Bram Kap als voorzitter van de stichting die het Fort huurt van de gemeente.