Scouts de lucht in!

Ieder jaar zijn de zomerkampen weer een hoogtepunt voor de leden van Scouting Hellevoetsluis. Na maanden van voorbereiding gaan ze allemaal in de eerste week van de zomervakantie op pad. De jongeren (7-10 jaar) verblijven in een clubhuis. Ouderen gaan naar een kampeerterrein of houden een trektocht.

{gallery}08zomerkamp{/gallery}

De luchtverkenners hebben dit jaar het begrip hoogtepunt wel erg letterlijk genomen. Al op de eerste dag van het kamp gingen deze Scouts naar vliegveld Teuge om daar te gaan vliegen. Het werd pas helemaal echt toen bij aankomst op het vliegveld  een heuse Cessna klaarstond  voor de scouts. Naast de piloot was er plaats voor drie passagiers die via een koptelefoon met elkaar konden praten. Na een rondvlucht over een stuk van Gelderland en Utrecht werd weer een zachte landing gemaakt op het vliegveld.

De dag op het vliegveld was nog lang niet afgelopen, want na het vliegen in regenachtig weer kregen de Scouts ook nog een grondtraining parachutespringen. Deze instructie werd gegeven door een zeer ervaren parachutist. De luchtverkenners kregen uitleg over de bouw en werking van de parachute, het openen van de hoofdparachute en de noodparachute, die gelukkig niet nodig was. De dag was pas compleet met een film over parachutespringen.

De luchtverkenners hebben daarnaast natuurlijk ook nog hele “gewone”dingen gedaan, zoals elke avond zelf koken en met zijn allen zwemmen. Natuurlijk ontbrak ook de dropping niet.