Scouts hebben contact met Scouting Colchester

Afgelopen weekend vond een wereldwijde Jamboree plaats, natuurlijk was Scouting Hellevoetsluis van de partij. Via de lucht en via cyberspace zochten Scouts van over de wereld contact met elkaar. Dankzij de hulp van zendamateurs werd vanaf vrijdagavond 10.00 uur druk gesproken met Scouts uit heel Nederland.

{gallery}09jota{/gallery}

Pas zaterdag rond het middag uur lukte het een groepje Bevers, Kabouters en Welpen (Scouts tussen 5 en 9 jaar) om contact te leggen met een groep uit het Engelse Colchester. Waar de volwassenen heel enthousiast waren over dit verre contact, vonden de kinderen het toch wel een beetje jammer dat ze de Engelse Scouts niet konden verstaan, maar ze haalden er wel het record van deze JOTA/JOTI mee. Via internet verliep het contact gemakkelijker er werd dus druk gechat. Naast zenden en internetten waren er ook nog allerlei spelletjes te doen en duurde de opkomst lekker lang. De oudere Scouts sliepen (?!) op het Fort en deden een Vossenjacht, soldeerden een klaplicht (gaat aan als je in je handen klapt) in elkaar en werden uitgedaagd met een Cyberhike. Pas zondag in de middag sloten de deuren van het Fort weer.

Op de tweede zaterdag van de herfstvakantie is er geen opkomst. Ben je geïnteresseerd in Scouting en wil je volgend jaar ook wel meedoen met de JOTA/JOTI. Op zaterdag 31 oktober is er weer een opkomst tussen 10.00 en 12.00 uur ’s morgens in ons clubhuis in Fort Haerlem in de Vesting. Let op: De Welpen, Esta’s en Kabouters (kinderen uit groep 4, 5 en 6) zijn die zaterdag niet op het Fort, zij hebben dan een Scouting Zwemfestijn in het zwembad in Stellendam.

Gemaakte verbindingen tijdens de Jota!

{mosmap kml=http://fort.scoutinghellevoetsluis.nl/QSOJota.kml’|overview=’1′}