Scouts zwemmen over

Afgelopen zaterdag, 4 september was een grote dag voor veel Scouts van Scouting Hellevoetsluis. Zij vlogen, zwommen en klommen over naar een volgende speltak. Voor de zomervakantie waren de Scouts die de leeftijd hadden om door te gaan al op bezoek geweest bij de speltak van hun keuze, maar deze week maakten zij definitief de overstap.

{gallery}10overzwemmen{/gallery}

Voor deze gelegenheid was door de Scoutsleiding een bouwwerk gepionierd dat het lucht-, water- en landwerk symboliseerde. Elk kind mocht slingerend aan een touw de waterbak in en daarna klimmend over een ladder het parcours afleggen waarna het werd verwelkomd door de speltak  van zijn/haar keuze. Na afloop was er voor de Scouts nog een zeephelling, tenslotte waren ze toch al nat.
Een bijzonder moment was de uitreiking van de bronzen medaille van verdienste die Arno Swaep kreeg uitgereikt. Arno geeft inmiddels zo’n twintig jaar met hart en ziel leiding, eerst bij de luchtverkenners, de laatste negen jaar bij de landverkenners. Na twintig jaar heeft hij besloten om op een andere manier zijn steentje bij te gaan dragen aan de groep, hij neemt voortaan het beheer van het materiaal van de groep ter hand.
Daarom zijn we blij zijn met een aantal jongeren die de stap maken van speltak naar leiding. Hierdoor komt de leiding van een aantal speltakken weer op sterkte en kunnen ook nieuwe kinderen geplaatst worden. Ben jij tussen de vijf en zeventien jaar, en lijkt Scouting jou ook wel wat? Kom dan op zaterdagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur naar ons clubhuis in Fort Haerlem, dan krijg je een rondleiding en vertellen we je alles over Scouting en onze groep. Ben je boven de 17? Leiding geven aan een groep Scouts is een uitdagende bezigheid en een hele leuke vrijetijdsbesteding! Geinteresseerd? Kom dan langs op zaterdag of mail naar info@scoutinghellevoetsluis.nl.