Succesvolle Sponsoracties in 2016

Het blijft belangrijk ook financieel voldoende ruimte te houden om leuke activiteiten te organiseren. Dat is mogelijk dankzij de vindingrijkheid van de leiding en de extra tijd die genomen wordt om geld in te zamelen.

Daarvoor zijn er elk jaar enkele waardevolle acties om geld in te zamelen. Denk bijvoorbeeld aan:

• Collecte Jantje Beton
  • Fooienpot parkeren Vestingdagen
  • Baden Powell-collecte, met dit jaar een extra statiegeldflesseninzameling voor Stichting InZet

Dit jaar zijn een paar nieuwe succesvolle sponsoracties geweest en gestart:

• Plus Sponsoractie : Plus Trommel vindt het verenigingsleven in Hellevoetsluis belangrijk en heeft dit jaar een leuke sponsoractie gehouden waar wij aan mee mochten doen. Dankzij de gedoneerde spaarpunten die bij elke 10 euro aan boodschappen werden uitgedeeld hebben wij uiteindelijk € 505,52 ontvangen. Van dit geld zijn nieuwe GPS-en aangeschaft.
  • SponsorKliks : Wij hebben ons dit jaar aangesloten bij SponsorKliks met de oproep aan iedereen om bij internetaankopen via de SponsorKliks-link op onze website naar de internetwinkel te gaan. Daarmee spaar je gratis een percentage van de aankoop voor Scouting Hellevoetsluis. Ons spaardoel is een nieuwe Saharatent die ca. € 700,= kost en dit jaar hebben we al +- € 163,= gespaard!
  • Stichting Specsavers Steunt : dankzij de stemmen van velen zijn wij in 2017 het lokale sponsordoel van Specsavers Hellevoetsluis. Tijdens de stemronde in de weken voor kerst is er ijverig door iedereen die Scouting Hellevoetsluis een warm hart toe draagt op ons gestemd. Het was hartverwarmend. In 2017 zullen we meer aandacht geven aan deze nieuwe sponsor!

Daarnaast ontvangen we geregeld sponsoring in natura waarmee we geld uitsparen. Daarbij denken we bijvoorbeeld aan:

• de kraan van Peinemann die we ook dit jaar mochten gebruiken bij Jota/Joti; of
  • kregen we een aantal kerstmannenpakken waarvoor al mooie plannen voor bedacht worden; of
  • de grote fortschoonmaak door ouders; of
  • een gezonde snack van Plus Trommel voor onze leden; of
  • een bijdrage voor een patatmaaltijd voor onze bevers en welpen; of
  • wordt materiaal voor een zomerkamp door een ouder geschonken; of
  • schenking van (gebruikte) portofoons door oude leiding, Bram Boudesteijn; of
  • … tjsa, veel meer dan we hier even opsommen.

We zijn onze sponsors – groot en klein – heel erg dankbaar voor de steun. We zijn er heel erg blij mee en het wordt zeer gewaardeerd.

Enorm bedankt !