Voor het eerst een HIT

alt

Bianca Burger (Raksha van de welpen Voornse Trekkers Horde) gaat met haar dochter Solveig (welp bij de Shanti Horde) voor het eerst naar een HIT. Zij hebben zich aangemeld voor het kamp ‘Ouder en Kind Hike’.

Bianca vertelt over hun verwachtingen en ze zijn ter voorbereiding al aan het oefenen …

“Voor ons is de HIT tamelijk onbekend, omdat we nog niet zo lang op scouting actief zijn. Maar we hebben wel al vele interessante verhalen gehoord van medeleiding binnen onze scoutinggroep.

Onze keuze is gevallen op HIT ‘Ouder en Kind Hike’ in Alphen. Niet al te ver weg en ….

saampjes met mijn dochter van 10. Samen je hobby op deze manier beleven is toch wel erg leuk! Op de eerste inschrijfdag om 00:00 uur (ja, echt zo vroeg) Solveig en mijzelf ingeschreven. Deze HIT schijnt namelijk snel vol te zitten. Met een succesvolle inschrijving begint het avontuur al want we gaan samen kamperen in een koepeltentje, samen koken en samen op wandeltocht van de ene kampeerplaats naar de andere. Gemiddeld zo’n acht kilometer lopen per dag en allerlei leuke dingen doen en zien onderweg. Dit betekent dat we toch even moeten gaan oefenen met onze tent opzetten, de gasbrander van paps uitproberen en onze uitrustig gaan controleren. Gelukkig wordt onze bagage elke dag voor ons vervoerd.”

De ‘Ouder en Kind Hike’ is een van de weinige HIT-onderdelen waarbij je samen met je kind/ouder in kunt schrijven  (de ouder hoeft geen lid te zijn van scouting, het kind dient echter wel jeugdlid te zijn). Voor je kind een veilige manier om kennis te maken met de HIT. Voor de andere HIT-onderdelen geldt natuurlijk net als bij dit kamp ook dat er voldoende bekwame scoutingleiding aanwezig is en de kinderen op een goede, veilige en vooral leuke manier kunnen deelnemen. Lijkt het je leuk om deel te neen aan een van de HIT’s, kijk dan op de site www.hit.scouting.nl en laat je uitdagen!