Wat maakte Jota 2018 zo speciaal?

De start op vrijdagavond met een lasershow van Esli, onze luchtverkennerleiding-in-spe, was een flitsend begin. De orca’s, luchtverkenners en amfibieën dansten op de muziek. Om 22.00 uur ging Jota echt van start met de eerste radioverbindingen en wij konden dit jaar voor het eerst ons eigen call gebruiken. Op zaterdag was er om 10 uur de gezamenlijke opening waar de Jubileumwimpel ‘Sinds 1954’ voor het eerst gehesen is: 2019 is een Jubileumjaar! Wat maakte jota 2018 zo speciaal? Het zendschema voor alle scouts, van bever tot explorers, zat goed in elkaar. Zowel in het orca-lokaal als bij de zendamateurs in het Droogdok kon gezonden worden. De Jota-spellen o.l.v. landverkennerleiding waren uitdagend. Met name de escaperoom die Lennard heel goed in elkaar gezet had: weinigen zijn er op tijd uit gekomen. De Halloween-bunker was zenuwslopend griezelig en vol verrassingen met lastige opdrachten, Het magneetspel kon alleen goed gespeeld worden door samen te werken en voor het vinden van de vossen moest je volhouden. Ook dit jaar hebben scouts en – voor het eerst dit jaar – ook de welpen een leuke kit gesoldeerd. De claplight voor de scouts en een lampje voor de welpen. Een leuke herinnering. Natuurlijk zijn explorers met de mobiele radio onderweg gegaan en hebben leuke contacten gelegd. En niet te vergeten de sfeervolle aankleding in het leidinglokaal en de Candybar waar je dit jaar terecht kon voor een versie suikerspin. Verder waren de welpen van De Geijssendorfers te gast en de zeeverkenners van Goedereede. Altijd gezellig. Op zondag is Jota 2018 afgesloten met de landverkenners, zeeverkenners en de explorers.

Een groot compliment voor de organisatie van deze Jota!

Wat was het leuk! Jota 2018 was een groot succes!

Een speciaal woord van dank aan Peinemann en de Electronicaclub EZHE.