Contributies en andere kosten

Contributies

Wanneer je lid wordt bij Scouting Hellevoetsluis, word je tevens lid van Scouting Nederland. De contributie is opgebouwd uit een landelijk deel en een deel voor onze eigen vereniging. De contributie wordt jaarlijks vastgesteld in de Groepsraad van december en een eventuele wijziging hiervan zal in de nieuwsbrief vermeld worden.

Speltak Leeftijdgroep Contributie 2022 / maand
Bevers Groep 2 & 3 (vanaf 5 jaar) € 14,40
Welpen Groep 4, 5 & 6 (vanaf 7 jaar) € 14,40
Orca’s Groep 7 & 8 (vanaf 10 jaar) € 17,85
Amfibieën Groep 7 t/m 14 jr (vanaf 10 jaar) € 15,75
Landverkenners Groep 7 t/m 14 jr (vanaf 10 jaar) € 15,75
Luchtverkenners Groep 7 t/m 14 jr (vanaf 10 jaar) € 15,75
Zeeverkenners 1ste klas VO t/m 16 jr € 17,85
Rowan/sherpa’s 15 t/m 18 jr € 15,75
Wilde vaart 16 t/m 18 jr € 17,85
Pivo’s * 18 t/m 23 jr €  9,20
Loodsen * 18 t/m 23 jr €  9,20
Stamleden (plusscout) 23 jr en ouder € 50,00 / jr **

*  Voor niet-leidinggevende roverscouts.

** Is inclusief € 32,60 lidmaatschap Scouting Nederland en Regio Maasdelta.

Contributie betalen

De contributie wordt eenmaal per maand automatisch geïncasseerd. De data voor het innen van contributie in 2022 zijn: 25 januari, 25 februari, 25 maart, 25 april, 25 mei, 24 juni, 25 juli, 25 augustus, 26 september, 25 oktober, 25 november, 23 december.

Vragen over contributie? Stel ze in de mail aan Stel ze in de mail aan contributie@scoutinghellevoetsluis.nl.

Andere kosten

Kleding

Alle scouts dragen een scoutfit, bestaande uit een blouse in de kleur van de speltak, met een das in de kleur van onze scoutinggroep en een dasring. Op de blouse komen badges en insignes. Sommige speltakken dragen een pet of een tok. Een oude spijkerbroek en dichte schoenen die vuil mogen worden, completeren de scoutfit. Een nieuwe scoutfit (blouse, das, dasring en de eerste badges) kost, afhankelijk van de maat tussen de € 40,00 en € 45,00. Deze is te koop bij de Scoutshop, een webshop van Scouting Nederland, met de dichtsbijzijnde vestiging in Vlaardingen. Minimaal één keer per jaar komt de Scoutshop speciaal naar Scouting Hellevoetsluis, waar je de benodige en vaak ook leuke scoutingspullen kunt kopen. Kijk in de agenda wanneer de Scoutshop weer naar Hellevoetsluis komt.

Kamp

Het absolute hoogtepunt van het jaar is het zomerkamp tijdens de eerste week van de zomervakantie. Alle scouts vanaf de welpen gaan op kamp. De kosten hiervoor zijn afhankelijk van waar de speltak naar toe gaat en hoe lang. Een scoutskamp kost gemiddeld € 110,00.

In 2022 gaan vijf speltakken naar Nawaka. Deelname aan dit Nationaal WaterKamp is duurder dan een normaal kamp. Meer informatie hierover wordt door de deelnemende speltakken gegeven.

Overige kosten

Incidenteel kan bij een uitstapje een bijdrage van enkele euro’s gevraagd worden.