Amfibieën

embleem amfibieën klein

Wat is een amfibie?

Een amfibie is een scout in de leeftijd van 10 tot 15 jaar die gaat ontdekken wat Scouting op het gebied van land, lucht én water te bieden heeft. Iedere week leren deze jongens en meisjes nieuwe vaardigheden en leren ze samenwerken en respect hebben voor elkaar. Door het doen van uitdagende actviteiten ontwikkelt een amfibie zich voortdurend, tenslotte heeft hij of zij de leeftijd van persoonlijke ontwikkeling.

Doorlopende leerlijn

De basis die bij de welpen is gelegd wordt mooi gebruikt om door te groeien naar het krijgen van voldoende vertrouwen in jezelf en in elkaar. Door de indeling in bemanningen, met een boots aan het hoofd, leren ze goed hoe er samengewerkt wordt met respect voor een ander. Ze groeien door tot het steeds meer zelfstandig uitwerken van taken.

Wat doet een amfibie?

Elke zaterdag van 10 tot 12.30 uur hebben ze hun opkomst. Hun interesses zijn breed en daarom variëren ze in hun programma met scoutingvaardigheden voor land, lucht én water. Ze worden en zijn dan ook vaardig in het met maken van vuur en pionieren of ze gaan petfles-schieten en vliegeren of ze gaan het water op, samen met de orca’s of zeeverkenners. Deze enthousiaste groep is wel voor iets leuks te porren! Ze werken in ieder geval graag samen met onze eigen landverkenners, luchtverkenners, orca’s en/of zeeverkenners.

Maar het absolute hoogtepunt is … het zomerkamp! Vaak vinden ze voor de eerste week in de zomervakantie een mooie kamplocatie waar ze iets met water of lucht kunnen doen. Ze zetten een mooi tentenkamp op en pionieren de ontbrekende meubels in elkaar. Een week lang gaan ze helemaal los en maken ze de leukste avonturen mee. Ja, de amfibieën vermaken zich wel!

Schrijf je nu in voor het zomerkamp 2022. Klik hier voor het inschrijfformulier dat actief is tot 1 april. Dus schrijf je snel in want het zomerkamp wil je niet missen!

Scoutfit voor de amfibie

Amfibieën dragen een grijze scoutfit-blouse en de koningsblauwe das met het embleem van Scouting Hellevoetsluis er op. Verder op de blouse de emblemen voor Scouting, amfibieën en de naambandjes. Op de mouw kunnen alle verdiende insignes worden vastgezet net als de emblemen van de activiteiten waar ze geweest zijn. Velen hebben ook een fluitenkoord geknoopt, dat om de das gedragen wordt.

Nieuwsbrief voor de amfibie

Regelmatig wordt de nieuwsbrief van de amfibieën ‘amfipost’ uitgedeeld. Daarin staan de plannen voor de komende opkomsten en actitiviteiten. We drukken ouders/verzorgers op het hart deze brieven goed door te lezen en te reageren wanneer daar om gevraagd wordt.

Nieuwgierig geworden?

Kom een keer kijken op zaterdag, maar kijk even in de agenda waar je ons kunt vinden. We laten graag zien wat we allemaal doen.

Amfibieën